Proprietate: Persoana care depune dosarul trebuie să fie proprietarul casei și/sau terenului unde se vor instala panourile fotovoltaice.
Domiciliu: Adresa din actul de identitate trebuie să corespundă cu adresa imobilului unde se face implementarea.
Fără datorii: Proprietarul nu trebuie să aibă datorii la ANAF sau la primărie – direcția de taxe locale.
Cerințe privind imobilul:
Proprietate intabulată: Casa și terenul trebuie să fie intabulate pe numele celui care depune dosarul.
Destinație locuință: Casa trebuie să aibă destinația de locuință în extrasul de carte funciară.
Situație juridică “Cu acte”: Casa trebuie să aibă mențiunea “Cu acte” la situația juridică în extrasul de carte funciară.
Maxim 2 locuințe: Imobilul poate avea maxim 2 locuințe individuale, chiar dacă au proprietari diferiți.
Fără spațiu comercial: Nu trebuie să existe spațiu comercial închiriat sau sediu de firmă la locația de implementare.
Excepție sediu firmă: Dacă există un sediu de firmă, trebuie să existe branșamente separate de energie electrică pentru firmă și pentru proprietar (persoană fizică).
Nu a beneficiat anterior: Imobilul nu trebuie să fi beneficiat de programul Casa Verde în anii anteriori.
Nu are altă finanțare AFM: Proprietarul nu trebuie să aibă deja o finanțare aprobată sau în derulare prin AFM.
NU pot participa:
Firme și persoane juridice: Programul este destinat exclusiv persoanelor fizice.
Imobile cu mai mult de 2 locuințe: Imobilele cu mai mult de două locuințe individuale nu sunt eligibile.
Proprietari cu finanțări anterioare: Proprietarii care au beneficiat deja de program sau au altă finanțare AFM nu pot participa.
Cei cu viză de flotant sau mutație recentă: Nu se acceptă înscrieri pe baza vizei de flotant sau a unei mutări recente.
Documente necesare pentru programul Casa Verde
– Act de identitate (sa coincidă cu adresa imobilului)
– Certificat de atestare fiscala – ANAF
Dovada faptului ca nu sunt datorii la bugetul de stat. Se obţine de la ANAF din județul solicitantului, pentru cei care deţin semnătură electronică documentul poate obține pe site-ul ANAF, accesând SPV – persoane fizice, se poate crea cont şi fără semnătură electronică urmând paşii prezentaţi în ghidul de pe site-ul instituției.
– Certificat de atestare fiscala privind impozitele si taxele locale – DITL
Dovada faptului ca nu sunt datorii la bugetul local. Se solicita la direcția taxe si impozite, completând cererea pentru obținerea certificatului de atestare fiscală privind impozitele și taxele locale, documentul se eliberează pe loc.
– Extras de carte funciara – ANCPI (exceptând ipoteca imobiliară sau uzufruct viager) – Valabilitate 30 zile
Se poate obţine atât online de pe site-ul Agenției Naționale de Cadastru și Publicitate Imobiliara (www.ancpi.ro) cat si prin prezența fizică la instituție.
– Nomenclator stradal/adeverință de la primărie doar dacă adresa de domiciliu nu coincide cu cea din Extrasul de Carte Funciară
Documentele trebuie sa fie valabile la momentul inscrierii pe site instalator si in aplicatia AFM. Suma aprobata solicitantului va fi stabilita de catre instalator in consultare cu solicitantul, conform cererii de finantare.
Reserve Your Spot
Register online to book your spot and leverage the insights from industry experts. Get ready to be on the learning journey.